What are you looking for?
neděle 6. srpna 2017

NORSKO: DRŽTE SI KLOBOUKY, VYPLOUVÁME!

Vystupuju z autobusu uprostřed ničeho, řidič mi vytahuje moje dva obří kufry a já vyhlížím Kubu se stopou strachu, jestli nejsem někde uplně blbě. Naštěstí za chvíli vybíhá z podchodu a mně padá kámen ze srdce. Tohle jsme zvládli, každej po vlastní ose, ale jsme tu, spolu, utahaní, hladoví a hlavně natěšení na zážitky. Házíme věci na hotel a vyrážíme hledat nějakou restauraci, kde bychom si dali oslavnou véču na počest mýho svátku a tohohle last minute výletu. Bergen nám daruje dvacet minut bez deště, abychom stihli okouknout jeden mini přístav a po pár cvaknutí foťáku se rozprší takovým způsobem, že jsme za chvíli mokří až na kost. Nakonec zapadáme do snack baru, objednáváme si cidery, fish and chips a uspokojujem tak hladový bříška. Na hotelu pak ještě koukáme na uniklej čvrtej díl Game of Thrones, ale já jsem tak unavená, že v polovině přestanu bojovat s těžkejma očima a prostě odpadnu (a když to pak dokoukáváme další den, tak nechápu, jak jsem u tak brutálně božího dílu mohla usnout, panebože!!).

Po snídani se autobusem se přesouváme z hotelu do přístavu a už z dálky vidíme to, kam míříme. Obrovská loď, která se tyčí nad všechny ostatní a nám padá brada poprvé. To ještě nevím, že mi za ten den spadne tolikrát jako asi nikdy v životě.

Ona mi vlastně tak nějak padá už od toho prvního hovoru s Johnim. A konečně se to děje, tak vám můžu i tady na blogu říct, o co jde. Pořád jsem se totiž tak nějak bála, že to zakřiknu a skoro jsem to vlastně zakřikla. Hned po vydání toho prvního článku mi totiž volali z cestovky, že mají problém mě dostat na plánovanej let a nakonec jsem musela jet na letiště do Vídně a celá ta cesta do Norska byla mnohem komplikovanější, než bylo v plánu. Ale všechno to nakonec dobře dopadlo a my se s Kubou v pátek večer potkali v Bergenu, norským přístavním městečku, kde nás čekala ta jedna noc v hotelu a následnej přesun na zájezdovou loď Monarch, která bude 7 dní naším pohyblivým domovem a bude nás vozit po norských přístavních městech a fjordech. Pořád mi to přijde naprosto nereálný a jsem neskutečně vděčná, že mám díky Elite Bloggers a hlavně společnosti PT Tours možnost tohle prožít.

Už při výstupu z autobusu začínám mít závrať a žaludek se mi propadá tím víc, čím víc se blížíme k lodi. Normálně mám strach. Nikdy jsem tak velkou loď neviděla a první na co myslím, je samozřejmě to, jak se sakra taková věc udrží na vodě bez toho, aby se potopila. Nervózně se přibližujem, procházíme několika kontrolama a u check-inu nás příjemně rozptýlí sympatickej dredař, co nám vysvětluje fungování lodi a chvíli si s náma vykládá o Praze a tak. Do naší kajuty budeme moct až odpoledne a do oběda zbývají aspoň dvě hodiny a tak je akorát čas na to vyrazit prozkoumat jednotlivý patra. Je jich 14 a reálně mi přijde, že jich musí být mnohem víc. Na každým patře je něco, z čeho se tají dech. Už při vstupu do prvních společných prostor, kde je vidět do asi 6ti pater zároveň po sobě s Kubou šokovaně a bezhlesně koukáme a mně je v tu chvíli fakt líto, že nemám zapnutou kameru, protože ty prvotní dojmy jsou nejvíc. Běžeckej okruh a hlavně lezecká stěna mi způsobujou záchvat smíchu, protože to mi přijde fakt šílený, na lodi panebože. Ovšem fitko vítám fakt s nadšením a rovnou si s Kubou dáváme předsevzetí, že budem každej den dělat nějakou sportovní aktivitu. I když pohybu bychom asi měli dost i tak. Ono jen celou tu loď projít nám zabralo asi 3 hodiny a to jsme rozhodně nezalezli všude, kde to šlo. Každej den budeme navíc kotvit na jiným místě a mít celej den na prozkoumávání okolní pevniny, na což se strašně těším, už Bergen nám totiž učaroval a to v něm celý dva dny pršelo!

Nejvíc hotová jsem samozřejmě z vrchního patra, kde je parádní bazén a dvě jacuzzi. Vážně doufám, že počasí dovolí a budem tohle patro využívat! Na obědě se nějak vzpamatujem z těch silnejch dojmů a využijem toho, že máme až do večera volno a vyrazíme ještě prozkoumat město. Samozřejmě začne pršet ve chvíli, kdy vytáhnem paty z lodi. A ne jen tak poprchávat, opět je to naprosto hustej déšť a my tak letíme do prvního obchodu se suvenýrama a kupujem deštník I love Norway :D. Dojdem do centra, obdivujem ty stylový baráčky a zapadáme přečkat ten největší liják do kavárny. Jakmile to přejde, vybíháme zas ven a prolejzáme všemožný uličky, nacházíme krásný parky, fontány a vyhlídky. Užíváme si to na maximum a já Kubovi každou chvíli tisknu ruku, abych se ujistila, že se nám to nezdá a že jsme bez chvilky pořádnýho plánování najednou v Norsku.

Vzhledem k tomu, že střídavě prší víc a míň, chodíme se schovávat i do obchodů a já tam narazím na skvělou nepromovanou bundu, který jsem si stihla všimnout na několika stylovejch kolemjdoucích a od tý chvíle mě to počasí samozřejmě baví mnohem víc. A tak si chodíme, mokneme, směje se, pochutnáváme si na křupavým pečivu z kavárny, kde byla fronta až ven a když se zase nalodíme, máme pocit, že ten den strašně rychle utekl. Po večeři nás čeká záchranný cvičení, jsme v záchranných vestách nahnáni na místa k záchranným člunům podle čísel, není to nic příjemnýho, ale co se dá dělat. Po setmění pak chvíli pozorujeme, jak se pomalu vzdalujeme od pevniny, ale zima a vítr nás brzo vyženou do kajuty, kde padáme do postelí a doufáme, že stihnem vstát dřív, než zase zakotvíme...

Add your comment

1. Norsko je jedno z míst, kam bych se chtěla podívat. Jen nevím, jestli na takové lodi ;-) (na jednu stranu ten luxus je lákavý, na straně druhé - nemám ráda moc lidí pohromadě ;-), i na dovolené si vybíráme spíš penziony nebo malé hotýlky). Ale každopádně to určitě bude super zajímavé. Tak si to užívejte...

Odpovědi
    1. To chápu, já si třeba moc neumím představit být tady dva týdny, takhle je to podle mě akorát a člověk ještě není na všechny ty lidi alergickej :D

2. Super!
    Jenom mě zajímá - proč nevyužíváš airbnb místo předražených hotelů? :) Neber to jako rýpnutí, spíš jako údiv někoho, kdo od chvíle, kdy objevil airbnb, netuší, jak bez toho mohl existovat! :DD

Odpovědi
    1. Teď moc nevím, jak to myslíš, my jsme tohle měli všechno od agentury v rámci toho celýho výletu, je to výletní plavba s tím, že první noc jsme spali v hotelu v přístavu a to taky bylo zařízený od nich.

Vymazat
  3. Paaani, jsem rada, ze jsem se to konecne dozvedela, toho napinani uz na me bylo trochu moc, hehe. ;) Kazdopadne si to uzijte, zni to uplne skvele a taky to neskutecne vypada, woooow! <3
    S laskou,
    Sandra

OdpovědětVymazat
  4. Paráda! Těším se na další vyprávění, moc užívejte :)

5. Tak tohle zní opravdu trochu neuvěřitelně! Já bych se taky šíleně bála, v životě jsem jela tak maximálně na nějakém parníčku, natož něco takového! A ten vnitřek lodi mi trochu připomíná nějakou vesmírnou loď. :D No zkrátka tě naprosto chápu! :D
    Young, wild and free

OdpovědětVymazat
  6. Znie to úžasne a fotky sú prenádherné! Zažiť niečo také musí byť nezabudnuteľné, tak si to užívajte! ☺️☺️

7. O môj bože. Môže to tam byť tak prekrásne? Neskutočne sa mi páčia tieto severské krajiny a lákajú ma možno aj viac ako Amerika a podobné turistické destinácie! Zájazd loďou bude určite super skúsenosť a obrovský zážitok. Takú obrovskú loď som naživo ešte asi nevidela, nie to v nej cestovala, ale musí to byť pecka. Asi by som sa nazačiatku tiež bála. Užívajte si to a teším sa na ďalšie fotky!
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

Odpovědi
    1. ♥ Pro mě to je celý taky premiéra a strašně si to užívám! Moc děkuju za komentář!

Vymazat
  8. Nostalgie jako blázen! Před rokem jsem stála v tom samém městě jako ty! :) Stejně tak ve Flam a podobných fjordských krásách. :) Projíždím si vzpomínkami stejně jako ty v letadle a nemůžu uvěřit tomu, že už je to rok! :) Doufám, že si to tam moc užíváte! (Moc o tom nepochybuji ;))

Mějte se moc fajn a Norsko hltejte plnými doušky! ♥︎
    THE WORLD BY MARIA

OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Domi! Úžasné fotky! Máte krásný výlet, pořádně si ho spolu užijte! S přítelem máme rádi dovolené, kde nejsme celou dobu pláclí na jednom místě, rádi prozkoumáváme okolí a třeba i sousední města/ostrovy, abychom zažili a viděli co nejvíc z dané lokality. Norsko závidím, do budoucna se tam taky chystáme :)

Odpovědi
    1. Děkujem moc! My máme rádi i ty válecí dovolený u moře, ale je fakt, že tohle má neskutečný kouzlo a všechno bude teď oproti tomu trošku nuda :D

Vymazat
  10. Ahoj Domi, v tvým posledním článku o vlasech jsem narazila na fotku, co jsem si pamatovala, je z tohohle článku a potřebuju se nutně zeptat, kde jsi koupila tuhle krásnou tmavěmodrou mikinu? Asi už ji neseženu přesně takovou, ale třeba alespoň sledovat ten krám?

Děkuju a krásný víkend! :)

Odpovědi
    1. Ahoj Veru, mikča je z Gantu, ale dostala jsem ji od mamky k minulým Vánocům, takže aktuální kolekce to rozhodně není. Ale v Gantu mají mikin pořád spoustu a třeba narazíš i na tmavě modrou, určitě to omrkni, mají i eshop :)

Vymazat

Děkuju moc za všechny komentáře ❤