What are you looking for?
středa 9. srpna 2017

NORSKO: PRVNÍ DNY PLAVBY PLNÝ DOJMŮ

První noc máme za sebou, byla tak klidná, že by člověk ani neřekl, že jsme na lodi. Nedočkavě roztahuju závěsy u našeho okýnka v kajutě a ještě s kartáčkem v puse se soukám do kalhot a teplý mikiny. Nespěchám na snídani, jak je mým zvykem, chci co nejdřív na horní palubu a rozhlídnout se okolo sebe. Studenej vítr, kterej nás akčně vítá, nás donutí okamžitě nasadit kapuce, ale náladu nám rozhodně nekazí. Beze slov a bez dechu se rozhlížíme okolo sebe, všude se tyčej ohromný skály plný zeleně, každých pár set metrů bouří vodopád a v různých výškách jsou okolo nás mráčky. Paluba je navíc téměř prázdná, většina posádky ještě vyspává a jen pár foto-nadšenců se na náš potutelně usmívá a já soudím, že se v nich odehrává to stejný, co v nás.

Na snídani se zahřejem a protože chytnem stůl u oken, pozorujeme celej ten zdlouhavej a náročnej proces kotvení. Představuju si, co by se stalo, kdyby naše loď jen drkla do toho roztomilýho mola, ke kterýmu se přibližujeme snad po milimentrech a v hlavě se mi to molo rozpadá na kousíčky. Ta naše loď je vážně obrovská. Zastíní celý přístavní městečko Flam, který je první zastávkou naší plavby. Hlavním turistickým cílem je tady jízda vlakem do vnitrozemí, prý je tu kouzelná příroda a další vodopády. My se do vlaku nevejdeme, jízdenky se totiž kupovaly asi před 14 dny a to jsme o nějaký plavbě ještě neměli ani páru. Nijak nám to ale nevadí, raději než organizovaný tůry si projdem vesničku sami. A tak lezeme na vyhlídku, což máme v plánu dělat všude, dole pak procházíme jednotlivý kavárny (to máme taky v plánu dělat všude :D), nasáváme atmosféru a obdivujem výhled z kamennýho mola. Před naloděním si na chvíli sedáme k průzračný vodě a pozorujem mladý kluky skotačící na člunech. Vsadila bych se, že jeden z nich spadne do tý ledový vody, ve který jsem zkusila smočit prstíček a málem mi umrzl. U přístavní kontroly pak chytáme free wifi (ta na lodi stojí milion, takže na ní kašlem a pálíme jen data, díky bohu za to plošný pokrytí, byla by škoda nespamovat Instagram :D) a po chvíli vztekání se mi daří nahrát nějakých 40 fotek do minulýho článku a skoro si zatleskám, když ho publikuju. Už jsem se totiž bála, že to budu muset všechno nahrávat až zpětně.

Po večeři si sedáme do jednoho z barů na drink a poměrně brzo zalejzáme do postele se seriálem. Ráno chcem totiž brzo vstávat, máme projíždět kolem nějakých známých vodopádů a to si nechcem nechat ujít. Před usínáním cítím, že se s námi loď trošku houpá a udělám zásadní chybu - podívám se z okýnka. Tam hustá šedivá mlha, na dohled vůbec žádný světlo a jediný co vidím jsou obrovský divoký vlny, co se odrážej od lodi. V tu chvíli samozřejmě vnímám každej pohyb lodi ještě mnohem intenzivnějc a zatímco Kuba po chvíli usne jak dřevo, já koukám do stropu ještě další hodinu a přemýšlím, jak moc hnusně a jak moc velký vlny musej bejt, aby nastala emergency. Proč myslet na něco hezkýho, když si můžu v hlavě malovat scénáře o ztroskotání, že ano.

Nakonec samozřejmě usnu, i když ráno lezu z postele pěkně otrávená a unavená. Tahle noc teda nebyla nic moc. Venku je navíc ještě větší kosa než včera a to, že mám navíc bundu, je nakonec uplně jedno, brr. O vodopádech zjevně neví jen naše česká skupina, ale i spousta dalších, protože oproti ránu předtím je na horní palubě docela narváno. Po chvilce čekání a vyhlížení se na pravoboku objevuje dost silnej vodopád s jménem Nápadník. Vybírá si prý už dlouhá léta jednu ze Sedmi Sester, které jsou naproti němu. Já a vodopády je asi něco jako já a jezera nebo já a moře - prostě láska. A tak jsem nadšená a na snídani jdu už s úsměvem. Mezitím opět zakotvíme, tentokrát v městečku Geiranger, který vypadá ještě menší než Flam a protože je pořád zima a trochu mlha, zalejzáme na pár minut dvě hodiny zpátky do postele a já dospávám to svoje noční koukání do stropu. Probuděj mě sluneční paprsky, co si k nám prodíraj cestu skrz mezeru v závěsech a já jsem zas okamžitě na nohách a tahám na ně i Kubu. Konečně to vypadá, že bude hezky, lidi venku choděj jen v tričkách a městečko zalitý sluncem vypadá kouzelně. A je tam vodopád! :)))

Nejradši bych fotila každej baráček, sedla si na každou kavárenskou zahrádku a ochutnala každý pečivo, co tam voní z pekáren. Pekárny jsou tady asi tak častý, jako v Čechách hipster kavárny, na každým rohu a všude je narváno. Na osvěžení před výstupem k vodopádu si dáváme nanuka a vzhledem k mý orientační neschopnosti vylejzáme nejdřív místo k vodopádu na hřbitov :D. Na druhej pokus už to ale trefíme a mně se pro změnu tají dech. Tohle není žádnej malej, roztomilej vodopádíček jako ty, kterých jsme už za tu cestu minuly spousty. Tehle je pořádnej! Valej se v něm masy vody, nechávaj nad sebou tu mlhu z vodních kapek a když stojíte moc blízko, jste najednou tak trochu mokří taky. A na pár místech neslyšíte vlastního slova. Podél vedou dlouhý schody a naštěstí tady není ani nijak přelidněno. Na každým kousku se tak zastavuju a fotím nebo prostě jen koukám a hltám tu nádheru. Z takovýhlech přírodních úkazů jsem naprosto unešená, dokázala bych si tam sednou a celej den koukat na to, jak se voda rozbíjí o kameny, poslouchat to její hučení a čekat, kde se zrovna objeví duha.

Na pár hodin uplně zapomenu na to, že je čas oběda a že bychom se měli vrátit na loď a najíst se. Než to uděláme, zapadnem ještě do kavárny, která nabízí sojový mlíko a když si sedáme na zahrádku s cappuccinem, pozorujem hemžení nadšených turistů a sluníčko nám pálí do zad, mám pocit, že o moc lepší už to být nemůže. Lepší to ale nakonec ještě je. Odpoledne totiž využijem teplýho počasí a poloprázdný lodi a vyrážíme vyzkoušet horký jacuzzi, který nemá chybu a po kterým se pak ještě další dvě hodiny válíme na lehátkách s koktejlama v ruce a sluchátkama v uších. Nakonec stihnem i fitko a místo neformální bufetový večeře se vydáme zkusit večeři servírovanou v restauraci uprostřed lodi, za což se chválíme už u předkrmu, protože se to chuťově tý bufetový rovnat rozhodne nemůže. A když ochutnám první sousto zákusku - citronový tarletky - mám jasno, nikde jinde už nás na večeři neuviděj.

─────────────── PT TOURS ───────────────

Add your comment

1. Ahoj domi, fotky jsou to nadherne!! Pamatujes na ty vinove plavky z lonska? Neber to zle ale byla jsi stihlejsi, tady v tech mas sloni nohy a ten spodek plavek to jeste zhorsuje. Vis proc je ma natalka? Protoze je stihla...hodne. ale ty bys tohle se svou postavou nosit nemela. Pokud mozno vyuzij dovoleny, odloz sacharidy a zacni makat.

1. V těch plavkách vypadá božsky! Ma skvělé křivky, proč je neukázat😊

Vymazat
    2. Lol, to je komentář, jak kdyby plavky mohli nosit jen nejštíhlejší lidi. Radši ani nechoď na veřejné koupaliště nebo na pláž, ať se nezhrozíš toho, kdo všechno si dovolil vzít na sebe plavky.

3. Nepiš takový věci anonymě, je to ubohý!

2. Pane bozee to je naadhera 😍 Píšeš tak krásně, že si připadám, jako bych tam byla taky :) Už se těším na další článek! 💚

OdpovědětVymazat
  3. Krásná příroda a moc pěkné zážitky. Jak čtu komentář zde ohledně plavek, mně se naopak tyhle plavky na tobě strašně líbí! A hlavní je, jestli se ve svém těle cítíš sama dobře! :)

4. Vyzerá to tam naozaj nádherne :)
    www.veraparadis.com

OdpovědětVymazat
  5. Norsko je nádhera, jen v tom Flamu ta loď je opravdu jako pěst na oko.. sama jsem tam byla večer bez lodí a lidí a pak ráno přijela přesně taková obří s to městečko bylo úplně utopený.. Občas je to škoda :) Každopádně užívejte, jsem zvědavá kam pojedete dál! Verča

Odpovědi
    1. No jo no, já včera zjistila, že ta naše loď je ještě docela malá, že prý jezděj i dvojnásobný a to musí být teprve síla!

Vymazat
  6. Perfektné fotky, najviac sa mi páčia tie, kde vidno skaly a všelijaké vodopády wau.. super :)

www.sinnamona.blogspot.com

OdpovědětVymazat
  7. To zní tak strašně úžasně!! Já teda vůbec nevím, jak bych dávala tu loď, protože jsem na ničem podobném nikdy nebyla, asi bych si na to taky musela docela dlouho zvykat. A z těch vodopádů bych byla jednoznačně naprosto unesená. Stejně jako z těch pekáren! :)
    Young, wild and free

Odpovědi
    1. Pro mě to je taky premiéra, ale zvykla jsem si hned, je to boží :)) Děkuju za komentář!

8. Opravdová krása! A plavky ti sluší :-) ;-) Užívejte! Týna

OdpovědětVymazat
  9. Ahoj,je to krásný, jsem ohromena jen z fotek. Krásně si to užívejte,moc Vám to přeju. 👌

10. Paráda. Věřím, že jste spokojení.

11. Domi,

čtu tvůj blog už dlouho a až teď jsem si všimla, jak neskutečně ses posunula v psaní (né, že by předtím články nebyly čtivé.) Dokážeš krásně vtáhnout do té přítomnosti, jako bych tebou popisované vodopády cítila taky. Moc ti plavbu přeju, zasloužíš si to, ne každý vidí do toho zákulisí, jak je časově náročný psát takhle často články a nafotit k nim hromadu kvalitních fotek. Hlavně, když to psaní má hlavu a patu, to pak není jen tak sednout si k noťasu a mít to za 30 minut napsaný.

Pak jsem ti ještě chtěla napsat něco k tvým plavkovým komentářům od zakomplexovaných anonymů. Ikdyž vím, že ty moc dobře víš, jací jsou tihle lidé ubožáci, pravděpodovně malé kravky ve věku 10-14 let, které ještě nerozumí světu, máš krásnou pevnou postavu a jsi neskutečná kočka!

Měj se krásně!!!
    Klér.

1. Klér, moc děkuju ♥
      Tohle se krásně čte! Je fakt, že se mi tyhle zážitkový články píšou nejlíp v tom přítomným čase a uplně si vždycky užiju takovou tu spisovatelskou slinu :D škoda, že takhle nezvládám psát všechny, možná to budu nějak zkoušet, protože tohle mi chválilo spousta lidí včetně mýho taťky a to už je něco :D!

Vymazat
  12. Tyjo Domi, wow! To vypadá nádherně, hlavně si to pořádně užij:)
    Měj se krásně,
    Tina

OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to tam opravdu kouzelně! :) Moc hezky napsáno a moc ti to sluší :)

Děkuju moc za všechny komentáře ❤