DOGSIE - BOŽÍ PEJSKAŘSKÝ START-UP



Dneska bych vám ráda představila jeden start-up projekt, kterej se stal mojí srdcovkou ještě dřív, než jsem vůbec dostala do ruky konkrétní produkt. Určitě všichni znáte takový ty různý boxy s kosmetikou nebo jídlem, který si člověk předplatí a každej měsíc mu pak přijde balíček plnej nějakých novinek a věcí, o kterých dopředu nevíte, co budou zač. Já sama jsem takhle jednu dobu odebírala foodbox a vždycky jsem se strašně těšila na to vybalování a zjišťování, co za věci mi tentokrát přišlo. No a když jsem se dozvěděla, že takovejhle box existuje i pro psí členy rodiny, byla jsem z toho uplně hotová. DOGSIE je měsíční zásoba hraček a zdravých pamlsků a vzešlo z hlavy dvou studentů ČZU - Matyáše a Tomáše - kteří milují psi a mrzí je aktuální problém množíren a přeplněných útulků. Vymysleli tedy projekt, který spojuje dělání radosti s pomocí potřebným - 20% z každého balíčku jde na pomoc psům v nouzi. 

Při rozbalování mi asistoval Tobík, kterýho zajímá uplně všechno, okamžitě mi ukradl plyšovej meloun, co byl na vrchu a o chvíli později se o něj s Andym prali. Dobrot byla krabice uplně plná, některý jsme ještě ani nerozdělali, ale ty co jo, tak se setkávají s velkým nadšením. Zejména maso sušené mrazem nadchlo jak mě (protože já ujíždím na ovoci sušeným mrazem a netušila jsem, že tak lze usušit i maso), tak i oba kluky. Když jsem navíc měla krabici s věcma jen tak položenou na skříni, tak o ní oba byli neustále opření a čmuchali. Naše dojmy jsou teda jen a jen pozitivní a hlásíme, že Dogsie rozhodně stojí za vyzkoušení!

Stejně jako v každým článku o start-upu vám dále přináším rozhovor s tvůrci - Matyášem a Tomášem. Položila jsem jim několik obecných a několik konkrétních otázek, na který mi společně odpověděli a příblížili tak mně i vám celej svůj krásnej projekt. Tak pojďme na to :)



Co Vás vedlo k myšlence začít s vlastním projektem?

Vždycky jsme oba chtěli dělat něco svého, něco vytvářet a starat se o to. Potom jsme se potkali na univerzitě při hodině angličtiny. Zjistili jsme, že máme podobné názory, vize atd. a přihlásili se do podnikatelského inkubátoru na ČZU. Snažili jsme se rozjet jeden projekt na organizaci směn, ale projekt nakonec nedopadl. Poučili jsme se a chtěli jsme začít dělat něco, čemu více rozumíme a máme k tomu vztah. Protože máme oba celý život pejsky, tak jsme se rozhodli více obarvit život psům v České republice.

Jak byste svůj projekt popsali?

Dogsie je služba pro pejsky a jejich majitele. Každý měsíc jim domů chodí balíček toho nejlepšího, co na trhu nalezneme. Pouze my a naši pejsci však dopředu víme, co v balíčku bude. Pejsci si pak v pohodlí domova užijí otevírání tajuplné krabice plné dobrot a hraček se svým páníčkem či paničkou. A jelikož nám nejsou lhostejní ani psi co nemají domov, posíláme 20 % zisku našim partnerským spolkům, kteří se o takové pejsky starají. O všem píšeme na blogu, takže každý ví, jakému konkrétnímu pejskovi jsme pomohli. Je v podstatě náš první velký projekt, takže se u toho pořád učíme. Moc rádi se bavíme s našimi předplatiteli a staráme se o ně, jak nejlépe umíme. Moc nás to baví a cítíme, že lidi taky.

Kdybyste měli Dogsie představit mým čtenářům 5 slovy, jaká slova by to byla?

Překvapení, hravost, kvalita, krabice, #psiradost.



Jaké byly vaše začátky?

Docela zábava, protože u toho oba studujeme denní magisterské studium na vysoké škole. Jelikož jsme poprvé stavěli všechno od základů, tak se nám nakupily věci a povinnosti, o kterých jsme ani nevěděli, že mohou vůbec nastat. Hodně nám pomohla rodina a přátelé. Někdo nám poradil se smlouvami, jiný zase s balením krabic či pomohl s grafikou. Postupem se vše ustálilo, ale čím víc toho máme, tím víc se musíme snažit šetřit s časem a lépe s ním zacházet.

Co jste dělali, než jste začali se svým projektem?

Oba jsme si prošli několika klasickými brigádami při škole - recepční, zahradničení, účetnictví a podobně. Navíc při Dogsie ještě pracujeme v týmu, který pomáhá Provozně ekonomické fakultě s marketingem a komunikací. Takže před Dogsie jsme dělali asi to samé co většina studentů.

Je náročné odstartovat svůj vlastní projekt? Co všechno jste pro to museli udělat?

Jak se to vezme. Ve výsledku to zase tak náročné není. Zvlášť když jsme na to dva. Když si ale vzpomeneme, co vše jsme museli oběhat, kolik hodin jsme proseděli u plánování, vymýšlení konceptů a řešení různých problémů, tak to vlastně zabralo spoustu času. I tak jednoduchá věc, jako schválit název Dogsie, nám trvala poměrně dlouho. Nejvíce času a práce, kromě běhání po úřadech a tak, zabrala určitě technická část projektu – zejména tvorba webových stránek pro správu předplatných. Když je člověk dost trpělivý a má rád výzvy, je to nakonec zábava.





Jaký moment v tvorbě projektu byl pro Váš ten zlomový?

Zlomový moment? Ten asi nemáme, možná nás teprve nějaký čeká. Prostě jsme se do toho jednou pustili a od té doby Dogsie děláme. Přes zkouškové méně, jindy více. Dogsie nám roste pod rukama a máme z toho obrovskou radost.

Odrazovala Vás od projektu rodina nebo přátelé, nebo jste měli plnou podporu a pochopení?

Úplně všichni nás nesmírně podpořili. Nepamatuju si snad jediný negativní názor. Všichni nám fandí a když mohou tak pomáhají. Kromě přátel a rodiny nám teď píšou i naši zákazníci, kteří jsou úžasní a stojí za námi.





Proč by si lidé měli zakoupit Váš produkt? V čem je speciální?

Snažíme se, aby člověk, který nakoupí Dogsie, nedostal pouze krabici plnou zboží, ale měl z toho zážitek. Zážitek se svým pejskem, který na svého páníčka každý den netrpělivě čeká doma a při příchodu skáče radostí. Chceme, aby Dogsie přinášelo radost pejskům za to, jak při nás lidech vždy stojí. A radost jejich majitelům, když spolu Dogsie otevírají. Kromě toho si zakládáme na tom, aby byl zákazník vždy spokojený a cítil se hýčkaný. 
Zadruhé chceme zlepšit situaci pejsků v ČR, takže postupně informujeme lidi o problematice množíren a přeplněných útulků. Proto přispíváme 20 % ze zisku na pomoc psům v nouzi.

Podle čeho vybíráte jednotlivé prvky balíčku?

Vybíráme to, co je na trhu nejlepší. Objevujeme nové věci a snažíme se, aby měly určitou úroveň kvality. Vzali jsme si poměrně velké sousto, jelikož jsme zjistili, že psí pamlsky nedosahují všude takových kvalit, jak jsme si představovali. Ale zlepšuje se to. To, co se nám zalíbí, poté testujeme s našimi pejsky a pak dáváme do Dogsie.
S výrobci a dodavateli se většinou osobně bavíme a zajímá nás jejich koncept a vize. Snažíme se objevovat nové a neznámé malovýrobce, kteří vytváří poctivé domácí pamlsky, ale nikdo o nich neví, protože se nevěnují marketingu. Stává se, že nám poté zákazníci volají, že díky pamlskům v Dogsie našli výrobce krmiva, kterého si jejich pejsek konečně oblíbil.

Jak funguje pomoc útulkům a záchranným stanicím skrz zakoupení Dogsie?

Úplně jednoduše. Z každého Dogsie dáváme 20 % zisku na neziskové organizace, které jsou našimi partnery. Než s někým partnerství navážeme, osobně se sejdeme a zjistíme, zda dělají svoji práci s láskou a zda jim vůbec budeme peníze posílat. Například holky ze spolku Pes nejvěrnější přítel dobře osobně známe a víme, že peníze jdou do poslední koruny na konkrétní pejsky. Často se vídáme na jejich charitativních akcích, kam ještě například věnujeme dárky do tomboly atd.
Kromě toho alespoň na dálku podporujeme různé charitativní a adopčí akce po celé ČR.





Z čeho jste vycházeli při tvorbě loga? Navrhli jste si ho sami nebo někdo pomohl?

Logo tvorba byla poměrně dlouhým procesem, ze kterého jsme nakonec velmi nadšeni. Vycházeli jsme z toho, aby logo popisovalo rovnou i službu - překvapení, pes, krabice, radost. Dělala nám ho jedna šikovná grafička, ale dlouho jsme nebyli s logem spokojeni, až jsme se dostali do aktuální podoby. Sklízíme za něj samou chválu a hlavně se neskutečně líbí nám samotným.


Kde byste Dogsie rádi viděli za rok a kde třeba za 5 let?

Za rok bychom byli rádi, kdyby se částka, kterou přispějeme na psy v nouzi, přehoupla přes 100 tisíc Kč. Jsme na dobré cestě a věříme, že se to může podařit. Potřebujeme však, aby více a více lidí pochopilo, že existuje způsob jak potěšit svého psa a zároveň pomoci i těm bez domova. Naším cílem za 5 let je, aby se Dogsie stalo symbolem psí radosti a to nejen v ČR.

Jak pracujete na propagaci Dogsie? Máte Facebook a Instagram?

Zaměřujeme se hlavně na Facebook a Instagram, kde s námi lidé komunikují a posílají fotky svých spokojených pejsků. To nás baví nejvíc.
Kromě toho posíláme občas krátké maily např. s obsahem minulého Dogsie či s pejskem, kterému jsme pomohli. Často také jezdíme na různé charitativní akci či psí dny. Rádi se s lidmi bavíme a posloucháme jejich náměty a požadavky. Zúčastnili jsme se i několik soutěží pro začínající podnikatele a vždy jsme se umístili do třetího místa. Jednou nás dokonce publikum poslalo reprezentovat ČR do Budapešti. Člověku takové akce dodávají energii.












Já za sebe přeju klukům hodně štěstí a doufám, že vy, co máte doma nějakýho chlupáče, co vás každej den nadšeně vítá u dveří, se mrknete na jejich web (TADY) a jednu z variant (na měsíc, na 3 nebo na 6) si zkusíte objednat. Já vidím hlavní výhodu v tom, že se jedná o fakt kvalitní pamslky a samozřejmě v tom, že zatímco děláte radost svýmu mazlíčkovi, pomáháte zároveň i nějakýmu, kterej neměl takový štěstí, jako ten váš. Strašně se mi celej tenhle projekt líbí a jsem hrozně ráda, že jsem vám ho mohla představit. ♥

2 komentáře:

  1. Tak to je tedy skvělý balíček! Ukládám a objednám, až si jednou koupím pejska. :D A to, že to pomáhá pejskům je veliké plus! Mám velmi ráda takové projekty...
    Mr. Kev

    OdpovědětVymazat
  2. Uplně jsem měla slzy v očích, je to nádherné a klukům moc fandím <3 :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju moc za všechny komentáře ❤