What are you looking for?
pátek 2. března 2018

CO VLASTNĚ DĚLÁM ZA PRÁCI?



Hádám, že většina z vás už ode mě Sun Marketing zná. V Sunu jsem už skoro rok a půl a od tý doby, co jsem do něj nastoupila, se mi život otočil asi tak podobně jako když vznikla agentura Elite Bloggers a vzala mě hned v první fázi do týmu. A já tak kromě blogování pracuju ještě na částečnej úvazek v marketingový agentuře, kde jsem prakticky každej den. A o tom vám chci dneska popovídat. Jsem hrozně ráda, že jsem nezůstala u fulltime blogování, i když dobře vím (a zpytuju svědomí), že teď blog trošku zanedbávám a nemám čas psát tolik jako dřív. Na druhou stranu mám ale pocit, že žiju opravdovej život a nejsem po uši namočená v tom blogerským světě, kterej je dost často uplně odpojenej od reality. Určitě bych si nestěžovala, kdybych mohla pořád cestovat z místa na místo, trávit hodiny a hodiny v kavárnách a restauracích, dokola nakupovat oblečení a všechno to dokumentovat na Instagram v podobě několika příspěvků denně a řěšila jen to, jestli mi ladí feed, ale ve finále jsem ráda za to, jak jsem si to sama nastavila. Do práce chodím ráda, ráda se věnuju něčemu jinýmu než svým věcem, učím se něco novýho, posouvám se vědomostně a snad i kreativně dál a nedělám to všechno jen pro sebe a svojí online prezentaci. Nedávno jsem si navíc uvědomila, že si asi poprvé od tý doby, co jsem začala blogovat, umím představit, že bych toho nechala, že bych prostě jen pracovala jako většina lidí a že bych tak vlastně mohla být strašně spokojená. Ale nebojte, zatím to byla jen myšlenka, co mě samotnou překvapila a kterou nechávám ležet zastrčenou někde v pozadí mý mysli a začnu se zas snažit vám psát pravidelně. A dneska - dneska teda o práci v marketingový agentuře.

Článek vznikl ve spolupráci s GrandOptical.



Začala bych tím, proč článek vznikl ve spolupráci s GrandOptical. GrandOptical je totiž jeden z mých klientů, pro které vytvářím obsah na sociální sítě, řeším komunikaci s fanoušky, různá hodnocení nebo problémky plus pro ně vybírám influencery, kteří se by se jim mohli hodit do jednotlivých kampaní. No a kdo myslíte, že se hodil do kampaně, která byla zaměřená na brýlové čočky Relax Vision, které jsou pro lidi, co většinu dne koukají do počítače a jejich oči jsou tak strašně namáhaný a kazej se mnohem rychlejc než u lidí, co do digitálních zařízení hledí jen občas? No ano, já. Blogování jako takový už samo o sobě znamená hodně času na telefonu a u notebooku, a když si k tomu přičtete ještě několik hodin denně v kanclu, kde taky většinu času něco ladíte za počítačem, dost rychle vám dojde, že toho koukání do displeje je fakt příliš. Já jsem to na sobě začala vnímat poměrně nedávno, kdy mě pořád pálily oči a byla jsem z toho otrávená. Tahle kampaň mi tak nahrála skvěle do noty, zašla jsem si změřit zrak, vybrala si obroučky a teď už u počítače sedím v brýlích a nemůžu si to vynachválit. Povedlo se mi si vybrat tak hezký, že se v nich cejtim fakt dobře a nejradši bych je nosila furt, což ale samozřejmě nejde, když jsou cílený na blízko a k počítači. Tak aspoň vím, po kterých budu pak jednou koukat, až na to přijde čas. 



No a co je teda hlavní náplní mojí práce? Primárně vytvářet obsah na FB a IG pro svoje klienty a snažit se je někam posouvat a rozvíjet. Prakticky to znamená, že vymyslím příspěvky, nafotím je, udělám si postprodukci, nasadím rámečky, napíšu textace, udělám publikační plán, příspěvky nasadím, promuju, kontroluju, komunikuju u nich s lidma, řeším zprávy, hodnocení, sem tam napíšu i PR článek... V nějakým širším měřítku to je pak podílení se na vymýšlení větších strategií nebo konkrétních kampaní, reportování všeho, co proběhlo, pravidelný schůzky s klientama a návrhy na správu pro nějaký nový. Druhou velkou oblastí je pak spolupráce s influencerama, kterou řeším napříč všema klientama, který jako firma máme. Je to asi logický, nejlíp se v tom vyznám, na český scéně se orientuju a jsem schopná domluvit spolupráce tak, aby to vyhovovalo oběma stranám. Myslela jsem si, že tahle část mě bude bavit víc, ale nakonec u toho dost často nadávám, protože zdaleka ne každej blogger komunikuje včas, slušně a na úrovni. Celkově mám taky pocit, že všechno zabere hrozně času, každej prd musí schválit klient a občas je to fakt na hlavu. Třeba se 14 dní čeká na vyjádření, to nakonec přijde negativní a člověk musí do druhýho dne všechno překopat, aniž by na to měl čas a kapacitu. Někdy se ale trocha adrenalinu hodí a člověk pak napadaj zajímavý věci, haha. 

No a na dalších pár fotkách máte ukázky nejnovějších podkladů do publikačních plánů.














Sunní kanceláře máme na Hybernský, což je naprosto skvělý a kromě toho, že máme každej svý pevný místo, máme taky Chillovnu, což je extrémně pohodlná místnost s relax atmosférou, kam se choděj řešit nějaký ne-uplně-vážný věci, dělaj se v ní kick-offy, copywriteři sem choděj sepisovat články, protože to tady má takovou ideální auru na psaní delších textů a nebo se sem chodíme k obřímu dřevěnýmu stolu najíst a probrat novinky. Dřív jsme takhle chodily jen naše holčičí trio, teď už jsme na sebe nabalili další lidi a je to skvělý.

Asi jste zaregistrovali, že máme v rámci Sunu strašně super kolektiv a podnikáme spoustu věcí - ať už organizovanejch firmou nebo jednotlivcema. Já na tyhle svý lidi nedám dopustit, vzhlížím k nim a jejich názory jsou pro mě hrozně důležitý. Baví mě, že se můžu učit od holek i kluků, z každýho si vzít něco jinýho a ještě pozorovat celkovej vývoj. 





Ten vývoj pozoruju jednoznačně i na sobě, nebaví mě stát na jednom místě a dělat stejný věci pořád dokola jen proto, že je to tak lehký. I proto jsem se časem naučila kývat i na věci, který bych dřív okamžitě poslala na někoho jinýho. Třeba jsem si neuměla představit, že bych někde před lidma přednášela. To vlastně ještě nedávno a pár minut před přednáškou jsem myslela, že radši omdlím, než abych vylezla nahoru a něco v tom narvaným sále povídala. Ale zvládla jsem to a byl to naprosto skvělej pocit. Prezentovaly jsme s mojí kolegyní case study o kampani s DM drogerií a  její DMBio řadou výrobků.



Nebo takovej Social Date. Pravidelná série večerních přednášek pro marketingový nadšence. K moderování týhle akce jsem přišla jako náhradník a už mi to tak nějak zůstalo. Napoprvé jsem byla opět strašně nervní, ale na další kolo - to se teď chystá, určitě vám dám vědět - se strašně těším. Prej možná dorazí Ester a Josefína! :)))



Projekt, kterej mi dělá velkou radost, je Dobrý Start. Vypiplala jsem si ho jako svoje miminko a pak ho předala kolegyni, která na něj měla víc času. Je to iniciativa, která se snaží o zrušení kojeneckejch ústavů a větší podporu náhradních rodin. O tomhle problému jsem třeba dřív vůbec nic nevěděla, pak jsem tím jednu dobu docela žila a pronikávala do toho hlouběji a hlouběji. Pokud vás tohle téma zajímá, určitě mrkněte na ten web, čím víc lidí bude vědět o tom, jak tyhle věci fungujou, tím líp! Přesně tohle je další věc, co mě v Sunu baví, že si vlastně hrozně rozšiřuju obzory a připadám si díky tomu v životě mnohem použitelnější.



Workshopy, který pořádáme, jsou pak poslední z mých sunních aktivit. Dlouhou dobu jsme s Adél dávaly dohromady právě téma Influencer marketingu a tenhle čtyřhodinnovejch workshop jsme si luply hned několikrát a nedávno jsme přišly i s Instagramovým, kterej se u klientů setkal s velkým zájmem a i nás teď baví mnohem víc, protože v rámci něj máme i praktický úkoly a pokaždý se u toho pobavíme - my dvě i klienti. 




S Kristý a Zuzkou tvoříme už známý (a hlasitý) firemní trio, co spolu někdy tráví až moc času i mimopracovně a podle toho to pak vypadá. Já Sunu vděčím hned za několik obrovskejch věcí. V první řadě za to, že mě objevili a měli zájem mě mít mezi sebou, díky čemuž jsem já objevila svět marketingu a agenturní život. V druhý řadě to, že mě naučili a pořád učej strašně moc věcí, nejen znalostních, ale i v rámci jednání s lidma, se kterýma to není uplně lehký. V třetí řadě to jsou vztahy, kterýma jen tak něco neotřese, napočítala bych hned několik lidí, kteří mi přirostli k srdci takovým způsobem, že to sama nechápu, kterým se svěřuju s prvním a posledním a jsem strašně ráda, že je mám. V neposlední řadě to je pak celkovej vývoj mojí osobnosti, překračování komfortních zón, jiný směřování snů a vizí, schopnost chválit a ocenit ostatní, učit se od nich a socializovat se. 



Pokud by vás k tomu ještě cokoliv zajímalo, určitě se ptejte, buď budu odpovídat pod článkem nebo udělám nějakej další. Nebo se třeba po sto letech vrhnu na nějaký video, když už jsem zmínila to překonávání komfortních zón, žejo. 

PS: Aktuálně hledáme nový kolegy do našeho týmu specialistů na sociální média, takže pokud byste měli zájem, určitě se ozvěte a my si vás pozvem na pohovor. ♥

Add your comment

  1. Kdybych bydlela v Praze, chtěla bych pracovat u vás! :)

    A brýle k počítači taky nutně potřebuju! I když vím, že existuje aplikace, která to záření z monitorů tlumí, tuhle možnost ignoruju, protože rozhodně není tak slušivá jako nový brýle! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo, to já bych tě u nás taky ráda měla, ale předpokládám, že u vás stěhování nehrozí :D ♥

      Vymazat
  2. Moc zajimavej clanek!!! <3 To zni fakt skvele Domi.
    Sandra

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Domčo! Tohle je moc zajímavý článek. Opravdu mě bavil. Jsem ráda, že jsem si zase trochu rozšířila obzory. :)

    Můj malý sen

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý a přínosný článek!:) narazila jsem na tvůj blog docela náhodou a chtěla bych se zeptat, kde studuješ nebo, kde jsi studovala?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, děkuju!! Studovala jsem Bc. na Univerzitě Palackého v Olomouci na oboru Psychologie a potom Ing. na VŠFS, obor Marketingová komunikace a už mám dostudováno! :)

      Vymazat
  5. Až na tu strašnou češtinu, to mě odradilo číst dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky jsem psala nespisovně, protože přesně tak mluvím, ale chápu, že to může někomu vadit a odradit od čtení, takže respektuju. :)

      Vymazat
  6. Super článek, myslím si, že je super, že zvládáš blogování i práci a je pravda, že při tom blogování se musí člověk rozvíjet hlavně díky sám sobě, ale v té práci ho k tomu třeba dokopu i ostatní lidi, zvlášť, pokud si takhle rozumíte. :)
    Kout světa

    OdpovědětVymazat
  7. A my jsme nejradši, že tě v Sunu máme! <3

    OdpovědětVymazat
  8. moc mě baví tvůj styl psaní a tenhle článek jsem přečetla jedním dechem! :) je neuvěřitelný, jak moc velký vliv má kolektiv (ať už ve škole nebo v práci) na to, jak tu práci vnímáme a jak nás baví, viď? :) je taky super, že v práci děláš "od každého něco", aspoň to není stereotypní a učíš se pořád něco nového! :) škoda, že nesídlíte v Brně, to bych k vám hned poslala životopis :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Domi, i z jiných článků a fotek jde vidět, že máte v práci fakt super kolektiv a seš tam spokojená, což je nejdůležitější! :) hned bych se k vám přidala, co je pro to potřeba mít vystudováno/umět? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, no musíš umět pracovat se sociálnímě sítěma na klientský bázi ne jen na tý svý soukromý. Umět s FB business managerem, ads managerem a takovejma věcma. Pak děláš v podstatě všechno, co jsem já popsala v článku. Marketing sice vystudovanej mám, ale neřekla bych, že by mi to nějak zásadně pomáhala v práci. .D

      Vymazat
  10. Ahoj Domčo, chci se zeptat - když jsi jako bc. studovala psychologii, mělas pak někdy během ing. studia marketingové komunikace pocit, že ti chybí mít vystudovanej marketing i na bc.?
    Mě by to strašně bavilo, ale na bakaláře jsem šla na obchodní právo, ale na toho magistra bych strašně ráda dělala něco, co mě bude bavit :-)
    Díky za odpoveď.
    Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Terko,

      no hele, já jsem na soukromou na to navazující, takže mi odpadly přijímačky, který by asi byly trabl, ale takhle jsem si to zvládla poměrně rychle dostudovat. Prostě jsem si koupila u učebnici pro bc. a dohnala hlavně základní pojmy, abych se chytala během přednášek. Bylo to uplně v klidu. Průser byla spíš ekonomie, kterou jsem na psychologii neměla a tak jsem byla uplně mimo, to jsem obrečela hodněkrát, ale nakonec jsem to taky vybojovala. :)

      Vymazat
  11. Milá Domi, moc pěkný článek, nejen obsahem, ale i tématem samotným. Já sama pracuji v HR, takže mě vždy hrozně zajímá, kdo co dělá, jak se to dělá apod., takže za mě palec hore..., jsi jedna z mála, kdo se rozepíše i o těchto věcech a nejen o nové kabelce :-)
    Ať se ti i nadále daří:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Co vlastně dělám za práci? půl úvazek :D :D By mě zajímalo jak zvládáš platit byt, všechny kafíííčka apodobně :D Nebo to máš hlavně zaplacené z blogu? Že oblbuješ lidi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak asi se částečně živí blogem a s ním spojenýma splupracema, jinak by nedělala ten poloviční úvazek... logika.

      Vymazat
    2. I když je to uplně zbytečná informace, mám vyšší úvazek než poloviční a ano, z té zbylé části mě živí blog, takže si zvládám s klidem platit všechno sama a nějak nechápu, co je na tom vtipnýho. :)

      Vymazat
    3. Takovouhle reakci si představuju od člověka s mindrákem, co musí každý ráno vstávat "do Kolbenky" aby měl z čeho přispět rodičům za to, že u nich pořád bydlí, v lepším případě na nájem obecního bytu. Domčo, ty sis dovolila najít si super práci a ještě být úspěšná bloggerka, hanba! Měla by ses snažit víc se přiblížit lidu, aspoň třeba místo šálku z kavárny občas nějakýho toho rozpustňáka nafotit, nejlíp třeba v reklamním hrnku SPD.

      Vymazat

Děkuju moc za všechny komentáře ❤